Pri online nakupovaní je často náročné nájsť vhodný, najpredávanejší produkt alebo najvýhodnejšiu cenu. Zákazníci majú často k dispozícii veľa možností, ale nie vždy o nich vedia alebo nemajú k nim prístup. Pre mnohých predajcov je nadviazanie vzťahu so zákazníkmi v online stále relatívne neprebádaným územím. Preferencie spotrebiteľov pri nakupovaní online sa však dramaticky zmenili a je dôležité, aby zákazníci mohli nájsť všetky najlepšie dostupné možnosti a predajcovia sa tak mohli spojiť s nakupujúcimi cez internet.
Google oznámil, že výsledky produktov v Google Nákupoch v USA sa zobrazia z organického vyhľadávania. Táto zmena už priniesla výrazné zvýšenie miery zapojenia používateľov, pretože obchodníci zvýšili, tak kliknutia ako aj zobrazenia čo znamená, že zákazníci nachádzajú viac produktov a majú na výber zo širšej škály možností. Malí aj veľkí predajcovia z týchto nárastov zobrazení a kliknutí profitujú. Už teraz jej jasné, že tieto zmeny pomôžu každoročne generovať miliardy dolárov v predaji pre maloobchodníkov a aj samotných výrobcov.
Vďaka záznamov v Google Nákupoch sú ponuky obchodníkov prístupnejšie pre viac ako 100 miliónov nakupujúcich, ktorí dennodenne nakupujú na stránkach Google a spájajú ich s viacerými zákazníkmi na viacerých miestach či už v rámci celej krajiny alebo iba daného mesta. Bezplatné vyhľadávacie zoznamy v Google nákupoch sa spočiatku objavia na informačnom paneli produktov, ktorý zobrazuje možnosti nákupu konkrétnej produktu. Dnes sú na tomto paneli iba sponzorované odkazy. Od júla 2020 budú tieto zoznamy bezplatné. Zatiaľ sa novinka objaví na trhu v USA. Neskôr prídu na rad aj ostatné krajiny mimo Severnej Ameriky. Reklamy v Google Nákupoch naďalej ostávajú skvelým nástrojom na interakciu obchodníkov s nakupujúcimi a zobrazujú sa samostatne v hornej časti stránky, zreteľne označené ako ostatné reklamné inzeráty na Googli.