Zákazník 21. storočia očakáva, že vašu firmu nájde na sociálnych sieťach. A tiež očakáva, že vytvárate obsah, který ho buď pobaví, inšpiruje, poradí alebo vzdelá. Sociálne siete sa naviac každým dňom menia, rovnako ako obsah, ktorý je trendy a funguje.
Ako teda zostaviť dokonalý plán obsahu na sociálne siete, tzv. content plán?
Týchto 8 krokov vám pomôže vytvoriť fungujúcu stratégiu obsahu na sociálnych sieťach:
Vaše publikum
Začínate tu. Skôr ako sa zameriate na ciele, ktoré chcete dosiahnuť, premýšľajte o svojom ideálnom zákazníkovi. Tu je niekoľko otázok, ktoré vám pomôžu vykresliť vášho potenciálneho zákazníka:
Je to muž alebo žena? Koľko má rokov? Kde žije? Je slobodný alebo ženatý? Má deti? Aké má vzdelanie? Aký je jeho príjem? Čo má rád? Čo sa mu nepáči?
Toto je vaša cieľová skupina. Toto je osoba, ktorá bude zdrojom vašej inšpirácie.
Vaše ciele
Dobre, teraz sa venujme vašim cieľom. Nemyslite len na čísla. Pokúste sa vizualizovať, ako chcete, aby vaša stránka vyzerala o rok. Ako ju vnímajú vaši zákazníci? Koľko má fanúšikov? Čo je hnacím motorom konverzácie? Chcete generovať potenciálnych zákazníkov? Zvýšiť návštevnosť vášho webu? Ako to budete robiť?
Môžete sa zamerať aj na vašu konkurenciu – Čo robia správne? Čo robia nesprávne? Čo by ste mohli zlepšiť?
Váš tón komunikácie
Budete chcieť byť ľudskí. Čo to však znamená? Opäť to bude súvisieť s vašou cieľovou skupinou. To, čo osloví vysokoškolákov, nemusí nutne osloviť seniorov (samozrejme). To neznamená len obsah, ktorý zdieľate, ale aj to, ako ho zdieľate.
Vaše zdroje
Máte fotografa? Grafického dizajnéra? Videografa? Programátora? Akých partnerov máte, ktorí by mohli prispieť?
To všetko sú dôležité faktory, ktoré treba zvážiť pri zostavovaní stratégie obsahu. Vytvorte zoznam týchto zdrojov, a v rámci týchto zoznamov vytvorte čiastkové zoznamy nápadov na obsah, ktoré by mohli vytvoriť, a ktoré by oslovili vašu cieľovú skupinu.
Vaša hodnota pre zákazníka
Teraz si vytvorte zoznam všetkých svojich aktív, ktoré môžete použiť ako inšpiráciu pre obsah. Patria sem veci, ktoré už existujú, napríklad články z vašej webovej stránky, články iných autorov, fotografie, videá, produkty a predaj.
Opäť o tom neuvažujte z hľadiska marketingu a predaja, ale z hľadiska poskytovania hodnoty. Čo sa bude páčiť vášmu ideálnemu zákazníkovi?
Váš typický fanúšik bude mať kanál správ zaplavený príspevkami od 500 ďalších priateľov a stránok. Musíte vyniknúť.
Budete poskytovať zľavy? Uskutočníte súťaže? Alebo niečo naučíte a uľahčíte svojim fanúšikom život?
Premýšťajte o kreatívnych spôsoboch, ako urobiť svoju stránku zaujímavou.
Váš tím
Koľko ľudí bude spravovať sociálne siete? Budete to len vy? Tím 3 ľudí? Ako budú spolupracovať? Aké budú úlohy každého z nich? Kto bude mať na starosti? Toto je veľmi dôležité, najmä pokiaľ ide o konzistentnosť a tón komunikácie. Niekedy je lepšie, keď aktualizácie píše jeden človek, ale má tím, ktorý pomáha s tvorbou obsahu.
Váš kalendár
Teraz si naplánujte ako často chcete zverejňovať príspevky. Berte do úvahy čas a veľkosť tímu, ktorý sa zaoberá sociálnymi sieťami.
Vaša realizácia
A teraz tento svoj plán uveďte do praxe.
Prvých niekoľko týždňov buďte čo najviac štruktúrovaní. Uistite sa, že ľudia majú veľmi jasné úlohy a zadania. Kto a v akom čase bude spravovať sociálne siete? Kto bude odpovedať fanúšikom? V akom čase sa bude písať nový obsah? Dôležité je zaviesť určitú rutinu.
Správne uchopená a nastavená obsahová stratégia na sociálnych sieťach vám pomôže dosiahnuť vyššiu mieru návštevnosti vášho webu, zlepšenie SEO, zvýšenie lojality zákazníkov voči vašej značke a predovšetkým zvýšenie predaja. Tak poďme na to!