Jedna z otázok, ktorú dostávame od klientov je: Ktoré marketingové kanály používať na pritiahnutie nových zákazníkov do svojho podnikania. Klienti sa nás pýtajú: Mám používať Google Ads alebo Facebook Ads alebo oboje?
V tomto článku si preberieme hlavné rozdiely medzi propagáciou firmy v Google Ads alebo Facebook Ads a niektoré veci, ktoré je potrebné zvážiť predtým, ako sa rozhodnete, akým smerom by ste sa mali vydať.
Pred rozhodnutím, ktorú digitálnu platformu použiť na marketing vašej firmy, potrebujeme pochopiť aké sú medzi nimi rozdiely.
Google reklamy
So službou Google Ads váš potenciálny zákazník hľadá VÁS a naproti tomu VY hľadáte jeho. Ak niekto na Google hľadá firmu na prestavbu domu, tento návštevník sa už vopred označil. „Aktívne“ hľadá firmu na prestavbu domu – čo môžete byť vy (alebo vaša konkurencia).
Definovaný vyhľadávací dopyt
Ak majú vaše produkty, ktoré poskytujete, dostatočný objem vyhľadávania na google, je pre vás služba Google Ads vynikajúcou voľbou. V takomto prípade existuje dopyt po vyhľadávaní vášho produktu. Na základe tohto máte možnosť zaplatiť si za pozície v hornej časti výsledkov vyhľadávania a cielene zvýšiť návštevnosť webstránky o používateľov, ktorí vás už v tomto okamihu hľadajú.
Pri Google Ads je kľúčové zistiť, či ľudia skutočne hľadajú váš produkt na internete. Prieskum kľúčových slov vám pomôže určiť typy používaných fráz a súvisiace objemy vyhľadávaní. Pomôže vám to pochopiť publikum, ku ktorému sa môžete dostať. Ak váš produkt nemá dostatočný počet vyhľadávaní potom služba Google Ads nie je pre vás vhodná. Vo väčšine prípadov sa to deje vtedy, keď firma uvádza na trh nový produkt.
Kedy použiť Google Ads?
- Vyhľadajte dopyt po produkte, ktorý práve vy poskytujete
- Hľadajte ľudí, ktorí „aktívne“ hľadajú vás, nie vy ich
Kedy nepoužívať Google Ads?
- Keď na trh uvádzate úplne nový rad produktov, o ktorých vaše publikum ešte nepočulo
- Nízky alebo takmer žiadny dopyt po vyhľadávaní produktu
Facebook reklamy
Povedzme, že máte nový produktový rad, o ktorom ešte nevedia ani vaši konkurenti ani zákazníci. Dajme tomu, že vyrábate potreby pre zvieratá a vyvinuli ste skateboard pre psov. Táto záležitosť zapôsobí ako trhák a predaj prudko stúpne, keď to ľudia zistia. Problém je v tom, že nikto ani nevie, že existuje skateboard pre psov, takže nikto ho na Google nehľadá. Ako sa teda dostanete do pozornosti Vašich zákazníkov?
Reklamy na Facebooku (a v predvolenom nastavení aj na Instagrame) sú skvelým spôsobom, ako zacieliť na na svoju cieľovú skupinu cez kanál, ktorý pravdepodobne využívajú viackrát denne. V porovnaní s Google Ads, kde vás zákazníci vidia, na Facebooku hľadáte svojich zákazníkov prostredníctvom online reklám – veľmi cielených a strategických.
Aj keď nie ste na Facebooku, milióny ľudí sú a sú tam mnohokrát počas dňa. Možnosti zacielenia na Facebooku sú v súčasnosti veľmi rozmanité, že môžete cieliť na svoje publikum nasledovne: na demografiu, na záujmy, na pracovné pozície, na odvetvia, na úroveň vzdelania a mnoho ďalších možností. Denne využívame reklamy na Facebooku a Instagrame pre odvetvia od maloobchodu až po služby.
Používanie reklám na Facebooku je jednoduchšie, keď má vaša spoločnosť definované publikum, ktoré tiež zodpovedá možnostiam zacielenia v rámci Facebooku. V prípade že máte na Facebooku obmedzené možnosti cielenia, stále môžete použiť iné stratégie, ako je remarketing prípadne podobné publiká.
Kedy použiť Facebook Ads:
- Keď zatiaľ neexistuje dopyt po vašom produkte
- Keď máte veľmi dobre definované cieľové publikum, ktoré je v súlade s možnosťami zacielenia dostupnými v reklamách na Facebooku.
Používanie Google reklám a Facebook reklám
Hlavnou úlohou nás digitálnych marketingových špecialistov je pomáhať našim klientom dosahovať ich ciele – či už ide o predaj, získanie potenciálnych zákazníkov alebo zvyšovanie povedomia o značke. A väčšina našich klientov profituje z plne integrovanej stratégie digitálneho marketingu, ktorá zahŕňa Google Ads aj Facebook Ads.
Uveďme ďalší príklad, kde môžete a mali by ste použiť obe stratégie. Pamätáte si náš príklad prestavby domácnosti vo Vyhľadávaní Google uvedený vyššie? Ľudia, ktorí kliknú na vašu reklamu vo Vyhľadávaní Google a navštívia váš web, vás nemusia kontaktovať hneď. Môže sa im páčiť to, čo ponúkate, vaša spoločnosť, vaše projekty, ale nemusia odoslať váš e-mailový kontaktný formulár alebo vám dokonca nemusia ani zavolať. Možno práve robia iba úvodný prieskum a preverujú niekoľko firiem na prestavbu domov, aby zistili, ktoré z nich majú kontaktovať a ktoré spĺňajú ich kritériá. V tomto prípade, ak používate IBA Google vyhľadávanie, prichádzate o príležitosti priviesť späť na váš web tých, ktorí odišli po tom, čo si vás len prehliadali.
Vyhľadávanie Google + Facebook remarketing
Využite remarketingové reklamy na Facebooku a Instagrame na poskytnutie vizuálnejších príkladov svojich projektov, ktoré môžu u vášho potenciálneho klienta lepšie zarezonovať. Ak vás vyhľadali a navštívili vašu stránku potom odídu, ale uvidia vaše úžasné projekty prestavby kuchyne prostredníctvom reklám na Facebooku, sú viac nútení kliknúť na reklamu a vrátiť sa na vašu stránku. Následne vás kontaktujú, aby získali konzultáciu a prediskutovali svoj projekt. V tomto prípade pomáhate prilákať nových zákazníkov prostredníctvom kampane vo Vyhľadávacej sieti Google a privádzate ich späť na váš web, aby vás kontaktovali prostredníctvom remarketingovej kampane Facebook Ads. Zákazníci pri svojom nákupnom procese využívajú mnoho rôznych platforiem a robia to v rôznych časoch na mnohých zariadeniach.
Toto je len jeden príklad toho, ako môžete použiť Google Ads aj Facebook Ads v komplexnejšej a efektívnejšej kampani.
Reklamy na Google vs. Reklamy na Facebooku – kedy ich použiť
Stručne povedané, určite existujú prípady, keď je pre vás lepšie používať len Google Ads alebo len Facebook Ads. Závisí to od mnohých faktorov, ktoré sme spomenuli vyššie, a pritom sme vôbec nevzali do úvahy vyčlenený rozpočet. (Napríklad niektorí klienti môžu mať obmedzený rozpočet a jedna platforma je všetko, čo si môžu dovoliť). Vo všeobecnosti však vo svojej stratégii digitálneho marketingu zvyčajne odporúčame využívať obe platformy (spolu s ostatnými, ktoré sú vhodné pre vašu firmu!). Zákazníci v súčasnosti hľadajú produkty na viacerých platformách, na viacerých zariadeniach a v rôznych časových intervaloch. Reklama na viacerých platformách zaisťuje, že upútate pozornosť svojho potenciálneho zákazníka bez ohľadu na to, kde sa nachádza, to má vyznamný vplyv na úspešnosť Vašej digitálnej marketingovej kampane.