Prednedávnom Google oznámil, že v septembri tohto roku pochová na virtuálnom cintoríne priemernú pozíciu – základnú metriku v reklamnom systéme Google Ads.
Čo je vlastne priemerná pozícia? Keď súťažíte v aukcii reklám Google, priradia Vám hodnotenie reklamy na základe vašej ponúknutej ceny a skóre kvality. Hodnotenie reklamy má vplyv na to kde sa vaša reklama dostane do výsledkov plateného vyhľadávania – určuje pozíciu reklamy. Pozícia reklamy sa týka poradia platených výsledkov vyhľadávania, ale nie umiestnenia v platených výsledkov vyhľadávania. Inými slovami, ak v danej aukcii dosiahnete najvyššiu pozíciu reklamy nemusí to nevyhnutne znamenať, že sa vaša reklama zobrazuje v hornej časti SERP. Veľmi dobre by sa to mohlo zobrazovať v rámci výsledkov organického vyhľadávania. Vaša priemerná pozícia vám teda nehovorí celú pravdu o tom, kde sa vaše reklamy vo vyhľadávaní zobrazujú. Táto výhrada určite spôsobila zmätok vlastníkov firiem a správcov účtov.
Prečo táto metrika v septembri 2020 skončí?
Stručne povedané: pretože Google si už nemyslí, že je veľmi užitočná. V novembri minulého roka preto Google uviedol na trh súbor nových metrík týkajúcich sa výkonnosti aukcie a viditeľnosti SERP.
Miera zobrazení navrchu
Miera zobrazení navrchu vo Vyhľadávaní, respektíve % zobr. (navrchu) predstavuje percento zobrazení reklám, ktoré sa zobrazujú kdekoľvek nad výsledkami organického vyhľadávania.
Miera zobrazení celkom navrchu
Miera zobrazení celkom navrchu vo Vyhľadávaní, respektíve % zobr. cel. navrchu predstavuje percento zobrazení reklám, ktoré sa zobrazujú ako celkom prvá reklama nad výsledkami organického vyhľadávania.
Miera zobrazení celkom navrchu = zobrazenia celkom navrchu / zobrazenia
Podiel zobrazení celkom navrchu
Podiel zobrazení celkom navrchu vo Vyhľadávaní (Podiel zobr. celkom navrchu vo Vyhľ.) predstavuje zobrazenia, ktoré ste získali na pozícii na úplnom vrchu stránky (celkom prvá reklama nad výsledkami organického vyhľadávania) vydelený odhadovaným počtom zobrazení, ktoré ste mali šancu získať v umiestnení na úplnom vrchu.
Podiel zobrazení celkom navrchu = počet zobrazení na úplnom vrchu stránky / podporované zobrazenia v hornej časti stránky
Podiel zobrazení navrchu
Podiel zobrazení navrchu vo Vyhľadávaní (Podiel zobr. navrchu vo Vyhľ.) predstavuje zobrazenia, ktoré ste získali v umiestnení na vrchu stránky (kdekoľvek nad výsledkami organického vyhľadávania) v porovnaní s odhadovaným počtom zobrazení, ktoré ste mali šancu získať v umiestnení na vrchu.
Podiel zobrazení navrchu vo Vyhľadávaní = zobrazenia navrchu / podporované zobrazenia navrchu