Branding alebo brand building je marketingová stratégia vytvárania názvu, loga, dizajnu alebo iných vizuálnych prvkov, ktoré pomáhajú spotrebiteľom identifikovať vašu firmu.
Ak ľudí zaujmú vaše produkty alebo služby (alebo dokonca tón či dizajn, ktorý ste zvolili), môže ich to presvedčiť k nákupu u vás. Ak na nich brand urobí dobrý dojem, 21 % zákazníkov si produkt kúpi. A keď sa potenciálny zákazník dozvie o vašej značke, neskôr ju spozná a dokonca ju bude vyhľadávať. V skutočnosti 60 % zákazníkov vyhľadáva a nakupuje značky, ktoré sú im známe.
Stručne povedané, budovanie značky vedie k nákupom, uprednostňovaniu vášho výrobku alebo služby, lojalite k značke a dokonca k online recenziám alebo osobným odporúčaniam.
Váš branding marketing by sa mal zamerať na tieto 4 oblasti:
1. Grafický dizajn
Je veľmi dôležité navrhnúť zákazníkom rozpoznateľný brand a predstaviť im vašu značku tak, aby si ju zapamätali. Dobre navrhnutý brand totiž plní nielen estetickú úlohu, ale vzbudzuje aj emócie, a vytvára tak pozitívne asociácie spojené s vašim brandom.
Grafický dizajn komunikuje vaše myslienky do sveta, preto má byť konzistený. Webové stránky, reklamy, vizitky atď. vytvárajú zamapätateľný firmný imidž.
Budovanie konzistentnej (a sympatickej) vizuálnej značky pomôže zvýšiť povedomie o vašej firme a prilákať zákazníkov.
Spomeňte si na niekoľko najobľúbenejších značiek a ich logá. Napríklad biele logo spoločnosti Apple evokuje modernú jednoduchosť a modré logo spoločnosti PayPal vyjadruje bezpečné prevody peňazí.
2. Content marketing
Stále platí, že Obsah je kráľ! Písanie obsahu ako sú napr. blogy postaví váš brand do pozície užitočného sprievodcu a nie len ďalšej firmy s predajnou ponukou. Namiesto rozprávania o tom, aká je vaša spoločnosť skvelá, si u čitateľov alebo divákov vybudujete dôveru a získate dôveryhodnosť.
Obsah na zvyšovanie povedomia vám tiež dáva možnosť ukázať osobnosť vašej značky a jej postoj k určitým témam. O užitočnosti písania blogov si prečítajte viac v našom predchádzajúcom článku.
3. Reklamy na sociálnych sieťach
Ďalším skvelým spôsobom, ako pomôcť zákazníkom spoznať váš brand, sú sociálne siete. Keď zdieľate užitočné články a odpovedáte na otázky sledovateľov, viac ľudí sa môže zoznámiť s vašou značkou.
Od poslednej aktualizácie algoritmu Facebooku však vaše organické (neplatené) príspevky uvidí len 0,5 % vašich sledovateľov. Takže hoci je zverejňovanie príspevkov na vašej stránke skvelé na budovanie lojality k značke u súčasných zákazníkov, na oslovenie potenciálnych zákazníkov budete potrebovať inú taktiku: platené reklamy.
Reklamy na sociálnych sieťach sú lacným spôsobom, ako sa zamerať na konkrétne skupiny ľudí, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že ich zaujme váš brand. K blogom a videám na vašej webstránke privediete potenciálnych zákazníkov propagáciou prostredníctvom reklám na Facebooku. Pomôže vám to osloviť potenciálnych zákazníkov relevantným obsahom – a to bez väčšieho úsilia z ich strany.
4. Firemný profil na Googli
Keď ľudia hľadajú produkt alebo službu v službe Google, 75 % z nich neprejde cez prvú stránku výsledkov. Ak sa však zaregistrujete v službe Firemný profil na Googli vaša firma sa zobrazí na prvých pozíciach v lokálnom vyhľadávaní potenciálnych zákazníkov.
Registrácia a overenie vašej firmy v službe firemný profil na Googli sú bezplatné a pomôžu vám zvýšiť povedomie o značke. Registrácia je úplne jednoduchá a rýchla.
Po nastavení služby firemný profil na Googli požiadajte súčasných zákazníkov o spätnú väzbu. A nezabudnite reagovať na pozitívne aj negatívne recenzie! Pomôže vám to vybudovať si lojalitu k značke u spokojných zákazníkov – a vylepšiť vzťahy s tými menej spokojnými. A keďže 85 % spotrebiteľov dôveruje online recenziám značky rovnako ako osobným odporúčaniam, potenciálni zákazníci si môžu pozrieť vaše pozitívne recenzie a vyskúšať vaše produkty.
Chcete sa dozvedieť viac o našich službách, ktoré pomáhajú majiteľom firiem získať čas a naplánovať účinnú stratégiu pre rast firmy? Kontaktujte nás, radi vám poradíme.