Pri konkurencii eshopov na vo vyhľadávaní Gooogle je super vedieť, ktoré stratégie použiť aby ste dosiahli vaše predajné ciele.

 

Aká je najlepšia platforma Google Ads pre môj Eshop?

Existujú dve hlavné prostredia, v rámci ktorých môžete inzerovať svoje produkty:

Google vyhľadávanie a Google nákupy.

Google vyhľadávanie

Reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google sú snáď najznámejšie z produktov Ads kvôli ich dlhovekosti. Bola to vlajková loď reklamnej platformy Google, ktorá zobrazovala textové reklamy, keď hľadajúci použije kľúčové slová určené inzerentom.

Vyhľadávanie Google sa líši od Google nákupov  v dôsledku spôsobu fungovania platformy. Vyhľadávanie vám dáva väčšiu kontrolu nad kľúčovými slovami, pre ktoré chcete, aby sa vaše produkty zobrazovali. Reklamy vo vyhľadávaní Google tiež umožňujú viac skopírovania vrátane popisu na zaujatie záujmu hľadajúceho. Reklamy vo vyhľadávaní sú však na rozdiel od nákupných reklám iba textové.

 

Google nákupy

Reklamy v Google Nákupoch sú pravdepodobne najvhodnejšie, ak podnikáte v segmente B2C. Na inzerovanie cez tento kanál potrebujete produktový feed a Google Merchant Center.

Ako vidíte, reklamy v Google nákupoch sa zobrazujú úplne hore vo výsledkoch vyhľadávania. Takúto viditeľnosť neprekonáte.

Zatiaľ čo Vyhľadávanie Google používa kľúčové slová na zobrazovanie reklám hľadajúcim, Nákupy Google sú o niečo komplikovanejšie. To, či sa váš produkt zobrazí alebo nie, závisí od vášho produktového feedu . Toto sú všetky potrebné informácie týkajúce sa vášho produktu: značka, množstvo, veľkosť, farba prípadne iné vlastnosti.

Ak chcete zacieliť na správne vyhľadávania, musíte svoj informačný kanál Google Nákupov starostlivo optimalizovať.

Všetky tieto údaje vykresľujú reklamu na nákupný produkt v rámci Google SERP vrátane relevantných informácií o cenách a recenziách.

 

Náš návrh: Použite oba kanály vo svojej reklamnej stratégii pre eshop

Ak ste veľký online predajca, pravdepodobne budete väčšinu svojich platených výdavkov na reklamu investovať do kombinácie reklám v Google Nákupoch a reklám vo Vyhľadávaní Google. Účasť na oboch platformách často vedie k lepšej viditeľnosti produktu počas celej cesty kupujúceho, od prieskumu až po nákup.

Zamyslite sa nad tým, ako sa prieskum a nákupná cesta vášho zákazníka rozprestiera naprieč viacerými zariadeniami a pozostáva z mnohých mikrokonverzií, dlho predtým, ako vážne uvažujú o kúpe. Ak spúšťate reklamy vo vyhľadávaní iba na pokrytie dopytov súvisiacich so značkou, prichádzate o obrovskú príležitosť na optimalizáciu svojej stratégie.

Pred implementáciou našej taktiky uvedenej nižšie sa uistite, že váš program na analytiku Google Analytics 4 je pripravený na použitie. Ak tento program zatiaľ nepoužívate obráťte sa na nás. Radi vám poradíme.

Pred optimalizáciou existujúcej kampane Google Ads považujeme za užitočné skontrolovať historické údaje aspoň za 6 – 12 mesiacov. Ak totiž nedokážeme s istotou merať výkonnosť, nedokážeme zmerať ani rast, ktorý sa chystáme dosiahnuť.

Zdieľajte náš článok