Čo je spätný odkaz? Aký má vplyv na SEO?
Najbežnejšia definícia spätného odkazu je, že ide o jednoduchý odkaz z akejkoľvek webovej stránky alebo webového adresára (zdroja) smerujúci na váš web.
V zásade platí, že ak na váš web odkazuje iný web, ide o spätný odkaz.
Adresa URL uvedená ako spätný odkaz môže byť do-follow (ktorá umožňuje robotom Google prehľadávať odkaz) alebo no-follow (kde dáte robotom pokyn, aby odkazy nesledovali). Zatiaľ čo prvý sa používa najčastejšie, druhý je vhodný na prepojenie sponzorovaných alebo pridružených odkazov. Spätné odkazy sú jedným z 200 faktorov hodnotenia pre Google, ako ich uvádza Brian Dean, génius v oblasti SEO. Uvedomte si však, že nie všetky spätné odkazy sú rovnaké. Kvalitný spätný odkaz je oveľa lepší ako všeobecný. Dobrým prichádzajúcim odkazom je zmienka (najlepšie do-follow), ktorá je zameraná na vaše miesto. Napríklad ak vytvoríte módny blog, kvalitný spätný odkaz pôjde z populárnych blogov na módnych weboch.
Prečo sú spätné odkazy dôležité z pohľadu Google
Teraz, keď sme prebrali základné informácie, prejdime k tomu, prečo sú spätné odkazy dôležité. Vyhľadávací nástroj Google používa spätné odkazy ako signály na zlepšenie hodnotenia vašich stránok. Aj keď sú spätné odkazy jedným z mnohých dôvodov, pre ktoré Google rozhodla o zozname vyhľadávacích nástrojov na vašom webe, majú najväčší vplyv na hodnotenie stránok. Niektoré výhody použitia spätných odkazov sú: ·
Zlepšenie organického poradia vo všetkých vyhľadávacích nástrojoch
Pomoc vášmu webu rýchlejšie indexovať
Premenenie odkazov na monetizovanie
Zvyšovanie celkovej návštevnosti webstránok
Šírenie povedomia o značke a zvýšenie autority domény
Čo je kvalitný spätný odkaz a ako ho získať
Nie všetky spätné odkazy sú vytvárané rovnako. A ak chcete kontinuálne zlepšovať svoj web, musíte získať kvalitné spätné odkazy. Existuje mnoho spôsobov, ako generovať dobré spätné odkazy, ale skôr ako sa do toho pustíme, radi by sme sa podelili o niečo viac o tom, ako spätné odkazy fungujú, a tiež o tom, prečo by ste nemali používať platené spätné odkazy.
Myslite na platené spätné odkazy ako na fitness výživový doplnok a SEO ako na cvičenie vášho webu. Rovnako ako je fyzické cvičenie dôležité pre našu pohodu, zdravie vášho webu sa môže zlepšiť pomocou platených odkazov.
Užívanie doplnku stravy pre vás teraz nie je zlé, ak ho užívate pravidelne a iba podľa potreby. Ak si však vezmete veľa doplnkov alebo si prípadne vybudujete veľa platených spätných odkazov na novom webe v domnení, že to zvýši hodnotenie, môžete tým spôsobiť viac škody ako úžitku.
Podobne, ak budujete platené odkazy na niekoľko mesiacov a potom prestanete, váš web sa čoskoro natankuje. Dôvodom nie je len negatívne SEO, ale aj nenávisť spoločnosti Google voči plateným odkazom. Nákup odkazov nespôsobí iba pokuty, ale môže tiež spôsobiť, že váš web bude prehľadaný z Googlu.
Späť k vypracovanej analógii, niekto by povedal, že nemusíte nevyhnutne dopĺňať svoje telo povrchnými doplnkami. To isté platí pre vaše stránky a cestou je prirodzený a organický spätný odkaz (na rozdiel od plateného). Áno, v tomto prípade nemôžete proces zrýchliť, ale určite môžete postupovať podľa výkonných stratégií, ktoré vašim spätným odkazom pomôžu dosiahnuť úspech.