Titulky
Čo je titulok?
Titulok je súčasťou zdrojového kódu v záhlaví stránky zobrazujúce sa ako odkaz na stránku vo výsledkoch vyhľadávania. Titulky sú veľmi dôležitým on-page SEO faktorom. Titulkom dávate vyhľadávaču aj potencionálnemu návštevníkovi vášho webu informáciu o čom je Vaša stránka.
Ako písať titulky?
Dodržujte tieto základné pravidlá:
· popisujte presný obsah stránky
· pre každú stránku píšte unikátny titulok
· píšte krátke, ale opisné titulky
· píšte titulky tak aby boli lákavé a vyzývali ku kliknutiu
Meta Description
Meta description je opäť súčasť zdrojového kódu uvedený v záhlaví stránky. Poskytuje vyhľadávaču stručné, ale konkrétne vysvetlenie obsahu stránky. Navyše Google ho môže využiť ako úryvok vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania.
Užívateľa viac priťahujú výsledky, pri ktorých v úryvku nájde informáciu korešpondujúcu s titulkom. Oboje pomáha Google algoritmom lepšie porozumieť obsahu vašej stránky a zobrazovať ju vo výsledkoch vyhľadávania na základe vyhľadávacích dopytov u ktorých sa dá očakávať, že by obsah vašej stránky mohol používateľa zaujať.
Google dynamicky pracuje s úryvkami vo výsledkoch vyhľadávania. Ak nebudete mať na svojich stránkach vyplnené meta description alebo mu nebudú pripadať relevantné k obsahu stránky zvolí pre zobrazenie v SERP iný text z obsahu. Respektíve, ak vyhľadávač neobjaví na stránke atraktívnejší text, zobrazí v úryvku meta description.
Ako má vyzerať úspešný meta description:
· jasné, presné a relevantné zhrnutie obsahu vašej stránky
· optimálna dĺžka, aby sa dal zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania
· text, ktorý presne informuje a aj zaujme
· unikátny description pre každú stránku
Ako nemá vyzerať meta description:
· nerelevantný popis nesúvisiaci s obsahom stránky,
· vyhnite sa plytkým popisom ako: „Táto stránka je o …“ alebo Stránka o náradí
· neprepchávajte ho kľúčovými slovami
· nekopírujte z obsahu stránky
· nepoužívajte jeden description pre všetky alebo väčšinu stránok.